Pages

Sabtu, 15 Januari 2011

Ketika hati berbicara....

Apa yg harus aku buat?,
Aku bertanya pada diriku,
Betapa diri ini lemah dan memerlukan-Nya,
Takutnya diri ini,
Tatkala apa yg aku perbuat sia2,
malah mungkin ia sebenarnya suatu  yg 'useless' bg aku,
Sedang syaitan membisikkan itu yg terbaik,
& membuatkan aku 'asyik' dgn aktivitiku...
Astaghfirullahala'zim,

Ya Allah,
Bantulah aku,
Tunjukkan aku jalan yg membawa kpd  redha-Mu,

Sekarang masa lapang bagiku,
Mungkin esok lusa tidak lagi bagiku,
Mengingatkan kata2 As Syahid Imam Hasan Al-Banna,
Kewajipan itu lebih banyak drp waktu yg dimiliki...,
Aku merenung sendiri,
"Apa yg telah aku buat?"
"Bermanfaat ka apa yg aku buat?"
Moga iman,amal, akademik dan dakwahku mantap..


Buatmu sahabat,
Berdoalah agar Allah menyatukan kita di jalan..
Yang diredhainya..

Kutitipkan untaian terima kasih buat kak naqibahku,
yg sentiasa memberi pesan,
"Tingkatkan lagu tilawah anti"
Syukran...
Mungkin diri ini khilaf,
Moga x selamanya khilaf,
Ku pohon pada-Mu,Ya Allah,
letakkan aku dalam kalangan org yg beruntung,

Berikan juga aku kekuatan untuk bermunajat di sepertiga malam-Mu,
Syukur dipertemukan sahabat2 yg dlm 'biah solehah',
Moga kekal hingga akhir nanti,
& Menjadi rantai perjuangan Rasulullah....
Walau kusedar cintaku kpd Rasulullah,
X sehebat cinta Rasulullah kpd ummatnya,
Maafkan aku Rasulullah jika diri ini,
Mengenal insan lain berbanding dirimu,
Moga ada kesempatan untuk aku mendekatimu....
Di syurga sana...

Luv u Allah, Rasulullah...T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah