Khamis, 21 Februari 2013

ziarah...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....

Alhamdulillah, sempat luangkan masa untuk menulis:-)

HARI NI, hari ke 5 pangajian di semester 6...tadi duk buat nota comey, pastu mengantukk?he...

     Lepas isyak, berkesempatan menziarah adikku ukhti Aini with Nadirah:-) Syafakillah kepada Ukhti Aini kerana demam..panas ketara juga badan dia..Ana tengok  dia, hati berkata-kata "alhamdulillah, aku jarang sakit, kalau tak, mesti nama mak meniti di bibir.."aini tabah sebab tak balik umah, walau mata dia dah berair...kami sembang2 sket, and  'jelum' kepala dia dua kali memandangkan..Duk mikir jugak ketika tu, "kalau aku sakit dulu, apa ya yg mak buat?"........Ana dan nadirah sekadar beri sedikit 'tips'....moga cepat sembuh adikku..

    Kalau kita saki, kebanyakan kita mesti sebut nama mak2.....kan?Ibu ialah insan yang penyayang, yang paling dekat dengan kita...
   
     Pernah satu ketika, semasa ,menjaga arwah ibuku, mak masih sebut nama tok(sedih...tok dah takda...)....ana hanya mampu kata kat mak, "mak, tok dah takda, mak banyak2 sebut nama Allah, sebab hanya Allah yang mampu tolong mak."ana suruh mak sebut beberapa nama Allah juga...Ana tak tahu tindakan ana pada masa tu betul ke tak...dan moga ana kuat jika saat seperti itu terkena pula Allah...

      Moga Allah menjadi sumber kita dalam segala sesuatu!manusia hanya sandaran sementara...




"YA ALLAH, JADIKANLAH KASIH MU LEBIH AKU CINTAI DARIPADA DIRIKU SENDIRI, KELUARGAKU, DAN AIR YANG DINGIN..jadikan aku anak solehah kepada mak dan Ayah dan kumpulkan kami bersama-sama di syurgaMU.amin"♡♥


Hargai ayah pulak!


NURINSAN91,
UUM, SINTOK,




MENCARI CINTA NYA..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah