Pages

Khamis, 18 November 2010

Luahan rasa..

assalamualaikum..

x sabar rasanya nak blk uum,,dah nak exam.pastu blk umah plak,tggu 4 2nd paper..hopely leh skor 6 subjek yg aku amik(amin..)

Dugaan gak duk kat umah...terasa sgt nikmat lapang,,,n takut sgt masa yg berlalu nie gagal utk aku terus mengingati-Nya...qiamku jga x konsisten..MasyaAllah,,dugaan..takpa..."APAKAH KAMU MENYANGKA KAMU BERIMAN SEDANGKAN KAMU TIDAK DIUJI?"..>firman Allah surah al-ankabut, ayat 2..sama2 kita renungkan...nie baru sket ujian Allah bagi, x setara dgn apa yg Rasulullah hadapi, mahupun saudara2 kita di Palestin..

Sama2 kita muhasabah diri, apakah masa yg kita lalui setiap hari BENAR-BENAR untuk mencari REDHA Allah??..Takut juga sia2 amalan kita..takut juga nak tulis blog nie,takut x tercapai apa yg dihajati..mudah2an Allah menjaga hatiku..

Aku sayangkan adik2ku kat sekolah n kwn2 kat x-sek men,matrik,uum dll..time gi sekolah ri tue, mcm2 perangai adik2 yg aku dengaq...baik ada,nakal sket pun ada,,,mcm zaman aku dulu2lah,,yg tak tau pa2 n tau sonok ja..huhu..Skang bru kusedar betapa budak2nya aku dulu...Alhamdulillah duk kat u nie bru nampak realiti hidup nie..PERGGHH..memang cabaran,onak dan ranjau..

Kesian kat ustazah...ustazah berkongsi rasa time aku gi jumpa my x-romate yg aku kamceng dulu..beliau harap aku n rakan2 dpt sumbangkan smthng utk sek..bkn sekadar buat reunion ja...sedih jgak..ntahla..aku yg duk dkt ngan sek nie,,hopely dpt lesen keta cpt2 n ikhtiarkan smthng ngan adik2 sek aku kat mtrk tue...takut fikir dunia skang nie..mcm2 jdk...dunia akhir zaman..
moga aku dpt sampaikan serba sedikit ilmu yg ada walo x berapa pandai ckp..InsyaAllah, semua kekuatan dtg dr Allah, ye x? Sama2 kita letakkan keyakinan pada Allah..He is the only Protector..Sama mujahadah lawan nafsu..Kalo kat umah tue, cabaran plg ketara nafsu tidoq n mkn la...Moga dpt ikut jejak Rasullullah n rasakan kehadirannya dalam hidup kita..

Dalam ibadat seharian plak..sama2 kita terapkan sifat ihsan dlm diri kita,yakni:Beribadah kpd Allah seakan-akan kita melihat Allah,kalaupun kita tidak melihat-Nya, sesungguhnya Allah Maha Melihat hamba2-Nya..-spt dlm HADIS 2,Imam Nawawi..

Jom islahkan diri..peringatan buatkku jgak..=)Mencari Redha Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah