Pages

Sabtu, 13 November 2010

Kursus sembelihan di uum



Assalamualaikum...malas jgak nak menulis walo kat kpala nie rasa nak crita mcm2...tu lah  merancang ja byk tapi x berjalan..huhu..harap in my study not like that,,dah nak exam nie slps exam ditunda krn banjir..papun, bersyukurlah..mungkin yg tu jaln yg terbaik=)


Selepas da kat umah dr 5/11-9/11,10/11 ptg aku berangkat ke uum..jadik ajk utk progrm tu jap...keja ngan akak2, bez jgak.. depa nie byk pengalaman..sembang la puas2 ngan depa..Sesungguhnya aku yakin pengalaman akan mematangkan kita...Aku kena cri pengalaman byk2 walo duk dkt..Teringat aku kat ustaz suhaimi sudin time aku chat ngan ustaz kat fb dulu.."ustaz x sangka, adiklah(nama pggilanku)org yg ustaz kata sekolah rendah kat area cnie, sek men kat cnie, u pun kat cnie"huhu..sabar jelah..he..

     xpa, alhamdulillah duk dekat2 pun bez...kak2 usrah aku byk membantu aku..Walaupun sebenarnya aku agak penakut walo org ckp duk dkt ngan umah ja..nak nek bas sorg2 dr bukit kachi(my hostel) ke kampus utk pertemuan usrahku tiap2 mggu pun x berani,..hihi..tapi lama2 dah berani..alhamdulillah..Sesungguhnya kekuatan tue dr Allah jga=)
Wah,,,tu lah ckp, nak crita psl len, len yg crita=)

Time Kursus sembelihan nie cam besa lar....kena memasak..aku tlg sket2 ja...sbb kak2>kak izan, kak dina, kak yana n len2 sume terer2 n berpengalaman,,setakat tlg bsuh pinggan mangkuk sket2 n tlg mkn bleh lah...Tapi part yg plg best, aku basuh perut kambing..wah..teruja jgak...asalnya certain bahagian perut tue warna hitam...baru aku tau kena dibiarkan cmpur ngan air kapur dulu utk hilangkan warna hitam yakni bekas makanan yg dilalui dlm perut kambing tue..then, jadilah perut yg selama nie aku agak suka makan..MasyaAllah...teruk teruk bru tahu...he..Xpa, sekurg2nya tahu dr tak tahu=)


da gak mak cik tue pening nak basuh bekas darah kat papan pemotong, kcian..aku pun offer diri...drp duk tgok depa basuh ja...=)




Pserta alhamdulillah ramai jgak..tpi student laki n staff laki yg ramai..pompuan ada jgak,sket ja, tapi akhirnya tlg kat bhgian memasak jgak..he,nak tlg sembelih pun makruh..dgr ceramah awal2 tu jelah=)Bez..yg tlg sembelih kambing Ustaz Hadafi(kalo x silap)..habih pakaian dia pnuh ngan darah kambing, ustaz ckp sbb depa terangkat kambing tinggi sket sgt..OOOO..yg tu jelah mampu aku jwb..sbb bru tau=)

Kursus tue shari ja...aku stay kat uum lagi 2 hr..nak study aku kata..???


dah abih..




Mak cik2..


Nasib seekor kambing..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah