Pages

Ahad, 8 April 2012

BERSEMANGATLAH WAHAI DIRI!!!!!

Bismillahirrahmanirrahim.....
     Alhamdulillah, sejak sekian lama menyepi....diberi kekuatan oleh Allah untuk menulis...

cuti mid sem, 5-13 april 2012
misi: siapkan kerja yg terbengkalai
+ study!!!!+ jaga umah + settlekan hal2 lain
lokasi: umah di jitra....

Tengah hari tadi kakak n abang dah balik KL.....tinggal daku, adik, n ayah kat umah.....memang kena bertabah setelah mak x da......InsyaAllah, I'm strong...He's be here for me....(^_^)

                          Harapnya cuti nie dapat selesaikan misi...bukan sekadar bawak buku balik..tapi x baca...(kena penuhi muwasafat tarbiyah)


MISI CUTI NIE....mampukah bertahan??!!!!

jgn lupa jugak....


PENTING!!!

Nasihat buat diriku dan sahabatku yg kukasihi krn Allah...

           Let us achieve mardhatillah....kena kuatkan semangat lawan bisikan syaitan yg menghembus di depan, belakang, kanan, kiri.. Bangun awal untuk qiam n solat subuh jgk...Kadang2 kita mudah terhasut dengan syaitan + our nafsu jahat, even we already know that they are our enemies but we still do the same mistakes...huhu..(patut malu pada Allah kita nie...(T-T)) 
          
                        "Bukankah Aku telah memerintahkan kepada anak cucu Adam agar kamu tidak menyembah syaitan? Sungguh, syaitan itu musuh yang nyata bagimu. dan hendaklah kamu menyembah-Ku. inilah jalan yg lurus."(Yassin: 60-61)

     walau acapkali kita membaca surah Yassin pada malam Jumaat, namun berapa ramai di antara kita + me yang benar2 menghayati kalimah Allah + peringatan Allah nie??? Kita selalu membaca al-quran tanpa HATI, jadi berkemungkinan kuranglah kualiti penghayatan kita...Ada di kalangan para sahabat rasulullah yang menangis bila membaca ayat yang menerangkan ancaman Allah spt neraka, namun KITa?? 


"Dan kehidupan dunia ini, hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan negeri akhirat itu, sungguh lebih baik bagi orang2 yg bertakwa. Tidakkah kamu mengerti?" (6: 32)


Benarlah kata2 ALLAH ini....Kengkadang kita berseronok hingga lupakan Allah dalam sedetik dua atau yg lebih teruk x ingat lgsung..Yang  paling ingati-Nya cuma ketika dalam kesusahan...Dalam keseronokan dengan keluarga, kengkwn kita kdg2 melebihkan cinta kita kepada makhluk-Nya melebihi cinta-Nya....(T_T)

          Jom amalkan doa ini:   "Ya Allah, aku memohon kasih-Mu, kasih mereka yang kasihkan-Mu, dan perbuatan yang menyampaikan aku kepada kasih-Mu...Jadikanlah kasih-Mu lebih ku cintai melebihi diriku sindiri, keluargaku, dan air yang dingin...."







Jom kejar cinta Allah, moga allah mengampuni kita=) Bersemangat utk mencari cinta-Nya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah