Pages

Jumaat, 2 September 2011

Lebaran ini....



Bismilahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum,
Hari ini Alhamdulillah, dapat melalui dengan bersemangat, mudah2an balik university pun semakin bersemangat…insyaAllah(^_^)
    Esok insyaAllah merancang nak gi umah cikgu sekolah rendah,,
Alhamdulillah jugak, cuti nie berkesempatan bertemu dengan rakan2 sekolah menengah time raya ke-2..tak lupa juga sepupu-sepapat, pak cik mak cik time raya pertama..Mudah-mudahan tali persaudaraan berkekalan hingga ke syurga..Buat ahli keluargaku, sama2 kita doa dapat berkumpul di syurga nanti..amin..
       Raya ini berertikah buat kita? Rupa2nya banyak benda yang ana x tau especially mengenai sunnah nabi. Ana baru tahu sunnah nabi pada malam raya nabi akan bertakbir bersama ahli keluarga, tapi realitinya mcm mana yerk?? Mungkin kita melakukannya namun, adakah kita melakukannya kerana adat atau budaya atau sunnah??
Atau kita mungkin antara orang yg menghabiskan masa di ekspo raya pada malam raya untuk mendapatkan pakaian raya pada harga yg murah??Sob..sob…Ruginya kita kerana x bersungguh2 merebut ganjaran ramadhan dan Syawal.
Terkejut jugak ana dengan kesesakan kawasan berhampiran rumah ana selepas pergi terawih hari tue,,,masyaAllah, banyaknya kereta…Terdetik juga,ramai ke yg x perrgi terawih??.Takut juga memikirkan masa depan, mungkinkah kita antara orang yg meninggalkan amalan sunnah pada bulan Ramadhan..yang pastinya, kita sendiri yang kena bergerak untuk menghidupkan bi’ah solehah dalam hidup…Tidak mustahil amalan nie akan tinggal kenang kenangan kalau setiap individu x menggerakkan keluarga yang hidup berdasarkan sunnah..TIDAK!!!!
      Rasanya cukup di sini luahan rasa, jom baca artikel yg menambah input agama plak..insyaAllah..moga allah beriku kesempatan…

                                                     

                                                                      my family

Sepupu sepapatku


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah