Jumaat, 14 Jun 2013

Berkongsi Ilmu dengan Adik2..

Bismillah...



Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa, (yaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang mahu pun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan. Dan (juga) orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat akan Allah, lalu memohon ampun terhadap dosa-dosa mereka dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain daripada Allah? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu, sedang mereka mengetahui. [Ali Imran 3:133-135]


Alhamdulillah, dapat berkongsi ilmu dengan Farah Afina dan Ili Audi, my junior in IKUPS malam nie..Teringat zaman sekolah menengah, rapat sangat2 dengan Farah.. makan, belajar sekali dengan dia..dia study lebih mantop dari diriku..Teringat saat dia sua perfume kat hidung nie, tengah2 duk ngantok tu...dan yang paling tak boleh lupa, aku pernah tidur satu katil dengan Farah selepas kena 'tindih'..seram punya pasal...walhal 2-2 duk katil tingkat atas, naseb baik tak patah katil double decker...Syifa Mahazer sekarang di KMM..good luck Syifa...dulu kukenali dirimu time tingkatan satu..Sama2 berusaha menjadi Hamba Allah yang Terbaik..Jangan pernah rasa diri kerdil untuk menjadi yang terbaik..Allah tidak melihat ENDING LIFE kita TERBAIK atau TERCOROT..tapi Allah melihat SEJAUH MANA KITA BERUSAHA ke Arah itu..

-sangat mengalu2kan perkongsian ilmu dan bertukar-tukar pengalaman dengan adik2 ++kawan2-

*Apabila terasa diri nak berusaha nak jadi baik, jangan rasa nak baik sorang2, ajak orang lain untuk turut serta buat kebaikan(walau kadang2 rasa diri nie sangat2 tak layak..*kawan2 seumo, maap diri ini kadang2 lebih suka memendam perasaan..
Maap salah silap..

Wallahualam..

***************************************************
@zone Allah dekat dengan hamba-Nya..

Target: To be Soleh dan Musleh..

Jaga diri, jaga iman..

Moga kutemu redha-Nya..

Ukhwah itu indah, jika segala2nya kerana Allah..(untuk yang sama jantina sahaja)

*peringatan buat diri yang selalu lupa*


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Alhamdulillah