Pages

Selasa, 1 Januari 2013

WITH ADIK-ADIK...


Bismillah...

Alhamdulillah, nak perkenalkan, nilah kawan-kawan satu group dalam subjek Kenegaraanku semester ini,sebab tu dalam fb adik2 nie tulis 6 month guys=)

Alhamdulillah, aku yang paling tua, sem 5 yang lain adik-adik lagi, baru 19 tahun..huhu..
Actually, ada peristiwa yang menyebabkan aku group ngan  depa. Asalnya, aku group dengan Hani dan Fiza, my fwens(budak2 akaun jugak)..tapi memandangkan seorang sahabat lelaki ni yang nampak macam tak nak tukar ke group depan, dan dia nak suruh adik lelaki junior ke group depan, aku rasa kesian,,biarlah aku berkorban..alhamdulillah, korban2pun masih terjaga, InsyaAllah..=)

  Akhirnya, aku kata kat adik tu, akak masuk group adik(Nina) ya?=)ok jer...........heh

Tapi aku sangat bersyukur adik2 laki paham aku macam mana, memang jarang bercakap, dan sebelum ni memang tak pernah group dengan lelaki melainkan arahan lecturer dan kalau adapun tak pernah cakap, cuma kalo nak antar assignment ja...

Aku ingat lagi, my x roomate, Hani, really understand me...1st time kenegaraan, disebabkan kuliah penuh, ada seorang adik lelaki duk sebelah aku(kerusi kat kuliah rapat semacam)..Hani kata,"Nazirah ok ka?ke nak tukar kerusi???akupun, boleh gak...alhamdulillah..Sayang hani..Serius tak selesa..dan di hujung dalam gambar nilah tempat aku sepanjang sem walhal tempat tue asalnya tempat Amierul, namun disebabkan aku datang awal next class, aku duk situ, dan bagi isyarat suruh dia duk sebelah sana..he(guna kuasa veto senior..wah3)

Skema sangat ke aku untuk jaga ikhtilat?entahlah, but try to do the best demi redha-Nya, biaq pilah orang nak kata apa...cuma kadang2 teruji juga, pernah sekali sorang budak lelaki satu kos, time habis dia nak tanya soalan, walhal dia duk kat belakang tadii. Dalam hati duk kata'"Awat ngan mamat ni, tetiba duk sebelah?" Terkelu lidah....huhu..

Aku harap dapat kekuatan macam kat matrik dulu, tapi berani sebab lelaki memang sket dalam kelas masa sem 1. Apabila tetiba lelaki tu tetiba duk kat kerusi sebelah aku, aku terkata terus,"duk jauh sket boleh?"..kawan lain duk gelak dah..heh

Dan aku tak boleh lupa, masa Dinner Terakhir kat matrik, setiap meja ada 10 orang,termasuk sorang lelaki. Aku antara yang sampai awal kat meja tu(budak skema memang macam ni..he)..Budak lelaki yang satu meja ngan aku dan kawan2 nie satu kelas dengan aku sem 2,,Tetiba juga dia melabuhkan punggungnya kat kerusi sebelah aku,aku terkata,"duk jauh sket, boleh? dia kata,"nanti tak nampak screen." Tak lama kemudian dia berlalu pergi ke meja lain terus...(macam jahat pulak)...Tapi kalo teringat memang aku nak tergelak...Moga Allah sentiasa pelihara hati ini dan diri ini agar terus 'menjaga' diri sebaiknya. Anyway, dapatkan cinta Allah dulu, sebelum mendapat cinta manusia. Cinta Allah is amazing=)

Tapi memang best jugak group ngan adik2. Rindu benor suasana kat sekolah,junior rapat dengan senior..kat sini dah lain, macam tak kenal ngan senior, junior,,,terasa perbezaan ukhwah itu..I really miss my x roomate, Farah Afina binti Roslan, tarikh lahir 22 Januari, umo 20 tahun....dialah teman rapat aku kat bilik dulu(tak sebilik dengan twin masa sekolah menengah)...2-2 kami duk katil atas..dan respect dia, study sangat rajin..Alhamdulillah, dia dapat Matrik Changlun hari tu, duk jenguk dia juga, sekarang nie dah pi Mesir amik Medik..dia dapat apa yang dia nak..Alhamdulillah...k, cukuplah tu...=)


moga ada pengajaran yang boleh diambil=) Wallahua'lam..apa yang kurang boleh nasihat kami (orang kedah) dengan berhikmah=)

2 ulasan:

Alhamdulillah